nieuws

Klant (II)

bouwbreed

Vorige week hoorde ik een pleidooi voor ‘one 2 one-marketing’. De klant geeft via Internet aan wat hij wil en krijgt dat op maat geleverd.

Ik geloof niets van die modieuze leve de klant-verhalen. De goeroe zelf blijkbaar ook niet. Maatwerk bracht hij aan de man met een hoorcollege voor een grote zaal, Internet prees hij aan in een lezing met lichtbeelden. En had hij niet moet beginnen met de vraag wat we wilden weten, in plaats van direct van wal te steken? Dat die luister naar de klant-verhalen voornamelijk lippendienst zijn, verraadde ook het motto aan begin en eind. Het ging niet over de klant, niet over een goed product maar over geld. ‘U zit op goud, u moet het alleen nog delven.’ Kan het cynischer? Ik gun ieder zijn winst, maar aan mijn deur wordt niet gekocht als er iemand met zulke grote dollartekens in de ogen aanbelt.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels