nieuws

‘Gamma-Bobs en Praxis-Ansen zijn nooit tevreden’

bouwbreed

zoetermeer – “In de praktijk blijkt dat 85 procent van de kopers van een huis van Era Bouw tevreden is. Dat is goed. Honderd procent klanttevredenheid is een leuk streven maar dat red je dus nooit. De Gamma-Bobs en Praxis-Ansen, zoals wij die hier noemen, maak je het bijvoorbeeld nooit naar de zin.”

Hiermee wil Drs. Anco van der Veen (marketing en nieuwe projecten) van het Zoetermeerse bouwbedrijf weer niet gezegd hebben dat Era Bouw er niet alles aan doet om het zoveel mogelijk mensen naar de zin te maken. “Het ideaal is natuurlijk dat de mensen voor een huis van Era in de rij staan”, zo benadrukt zij.

Maar ze zal de eerste zijn om toe te geven dat het eigenlijk vechten tegen de bierkaai is. De hedendaagse woonconsument is nu eenmaal mondig en kritisch en wil zoveel mogelijk waar voor zijn geld.

Om de consument zoveel mogelijk het ‘klant is Koning-gevoel’ te geven, is Era Bouw onlangs overgestapt op een intensievere kopersbegeleiding. Hiervoor heeft de afdeling woningverkoop in het gebouw in Zoetermeer de beschikking gekregen over een goed geoutilleerde showroom. Van douchekraan tot ligbad en van roze plavuis tot dieprode wandtegel, het is allemaal aanwezig.

Verkoopcoordinatior K. Soekimin: “Wij ontvangen de kopers hier en gezamenlijk nemen we de meer- minderwerklijst door. Vervolgens kunnen ze in de showroom de producten bekijken en keuzes maken. Voor de klant begint zo het huis ook een beetje te leven en hen hier ontvangen is beter dan twintig minuten in de buurt van een bouwplaats.”

De klant centraal. Personal Housing. Ontwikkelen op maat en van ‘We have what you want’ naar ‘we care who you are’. Het zijn volgens Van der Veen zeker geen commerciele kreten. “Als Era Bouw zijn we vaak rechtsaf geslagen als andere bedrijven linksaf gingen. Natuurlijk hoort het rijtjeshuis in ons pakket, maar tegelijkertijd zien we voor ons ook een belangrijke taak in de bestaande stad. Specifieke afstemming van het product en de meer- en minderwerklijst op de doelgroep. Daar liggen grote kansen. We hebben nu twee experimenten waarbij we in het ene geval een woning voor een groep ontwikkelen en bouwen en in het andere geval puur op de individuele wensen aan de slag gaan.”

Hoe dan ook vormen persoonlijke benadering en begeleiding in de visie van Soekimin en Van der Veen de sleutelwoorden. “We stappen over van een aanbiedersmarkt naar een vragersmarkt. Alle initiatieven moeten dan ook worden gezien als een investering in de toekomst.”

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels