nieuws

Steeds meer oplossingen voor BE-transport

bouwbreed Premium

Voor het transport van klein bouwmaterieel waarbij kan worden volstaan met rijbewijs BE, biedt Veldhuizen Wagenbouw tal van oplossingen. Dit bedrijf uit Groenekan laat nu onder meer een 5 tons semi-dieplader die in verschillende bakmaten kan worden geleverd, zien op de Bedrijfsauto RAI.

De Veldhuizen diepladers zijn specifiek ontworpen voor het gebruik achter terreinwagens. Ze zijn in vele uitvoeringen leverbaar zowel met stalen als aluminium frame.

Nieuw is de 5-tons semi-dieplader oplegger. Deze oplegger is opgebouwd uit een verzinkt stalen frame dat versterkt is voor puntbelastingen. De laadvloer bestaat uit twee niveaus. de laadvloerhoogte op op de ‘hoge’ laadvloer bedraagt 102 cm terwijl deze op de ‘lage’ laadvloer circa 62 cm bedraagt. De vloeren bestaan uit hardhout ter dikte van 25 mm. Het geheel staat op 225/55B12 Trelleborg banden die een draagvermogen van 900 kg bij een maximale rijsnelheid van 130 km per uur hebben. Een reservewiel wordt standaard bijgeleverd. De oplegger beschikt over 1800 kg assen die versterkt zijn naar 2700 kg.

De oplegger wordt aan het trekkende voertuig bevestigd via een 2 inch kingpen die gemonteerd is op een aankoppelhoogte van 86 cm. Hij is verder uitgerust met twee mechanische steunpoten, een twee-leiding druklucht remsysteem met Automatische Lastafhankelijke Remkrachtregelaar en verlichting met Hella lampen. Tot slot wordt een registratiebewijs R.D.W. bijgeleverd.

De semi-dieplader oplegger kent vijf varianten in de bakmaat die varieren

van 4 tot 8 meter. Daarnaast kan de gebruiker een ruime keus maken uit opties, zoals, oprijgoten, achtersteunpoten, aluminium draaibare boorden, sjorpot enzovoorts.

Met name voor het transport van klein bouwmaterieel zoals mini-graafmachines, bieden de aanhangers van Veldhuizen een goede oplossing.

Reageer op dit artikel