nieuws

Mitsubishi vernieuwt pick-up en bestelauto’s voor 1998

bouwbreed

Vooruitlopend op de BedrijfsautoRAI ’98 heeft Mitsubishi de modelwijzigingen van zijn pick-ups en bestelwagens bekendgemaakt. Afgezien van gebruikersvriendelijk maatregelen zijn er ook enkele uitvoeringen veranderd. Zo heeft de L300 nu ook een dubbele cabine in GL-uitvoering. Verder kent de L400 een 4WD-versie, terwijl deze nu leverbaar is met de 2,5 liter turbodiesel of een twee liter 16 klepper benzinemotor.

Ofschoon de L200 pick-up nog niet zo lang geleden een facelift onderging, heeft men bij Mitsubishi toch gemeend het uitrustingsniveau verder te moeten verhogen. Het gaat hierbij om extra opbergvakken in het dashboard en een middenconsole tussen de voorstoelen. Het mist-achterlicht wordt nu automatisch uitgeschakeld zodra de dimlichten of het contact worden uitgezet. Achterruitverwarming is nu standaard op alle Club Cab en Double Cab 4WD modellen, terwijl elektrisch verstelbare en verwarmde buitenspiegels zijn toegevoegd aan de GL-uitvoering. De Double Cab is daarnaast voorzien van separate verwarming met bedieningspaneel voor de passagiers achterin. Ook is er een Double Cab 4WD in BMP-vrije uitvoering op grijs kenteken leverbaar.

Vloerschakeling

De meest opvallende vernieuwing bij het nog steeds populaire model L300, is de vervanging van stuurkolompook door vloerschakeling. Hierbij is de ruimte voor drie personen gehandhaafd. Daarnaast beschikt de L300 nu over een hoog geplaatst derde remlicht, een automatische mist-achterlichtschakelaar en gewijzigde interieurkleuren.

De 4WD Panel Van en dubbele cabine uitvoering zijn standaard voorzien van automatische vrijloopnaven alsmede koplampsproeiers.

Geen bank

Geheel nieuw is een dubbele cabine GL-uitvoering. Deze is nu voorzien van twee voorstoelen in plaats van een bestuurdersstoel en bijrijdersbank, elektrisch bediende zijruiten, alsmede getint glas in de schuifdeuren.

Importeur MMSN Nederland BV beweert een succesvol eerste verkoopjaar van dit type te hebben gehad. Toch krijgt dit model voor het modeljaar ’98 al een facelift. Een vernieuwde grill, motorkap, bumper en koplampen zorgen voor een robuuster uiterlijk. Overige wijzigingen betreffen een derde remlicht, een standaard verstelling van de koplampen, een gewijzigd stuurwiel alsmede een andere materiaalkeuze voor de bekleding.

Vanaf het nieuwe modeljaar is de uitvoering met korte wielbasis en 4WD-aandrijving leverbaar. Bijzonderheden van deze versie zijn onder meer: elektrisch inschakelbare automatische vrijloopnaven en gelimiteerd slipdifferentieel op de achteras, twee separate voorstoelen met daartussen een middenconsole, centrale portiervergrendeling en koplampsproeiers. Het aanhangergewicht bedraagt 2000 kg.

Weinig kilometers

Een aantal uitvoeringen van de L400 is nu leverbaar met een 2,0 liter 16-kleppen benzinemotor, die een vermogen afgeeft van 83 kW (113 pk). Deze wagen is vooral geschikt voor gebruikers met een relatief laag jaarkilometrage en behoefte aan hoge prestaties.

Alle L400-versies, voorzien van een 2,5 liter turbodieselmotor, zijn leverbaar in zowel korte, lange als gesloten bestelwagen, als dubbele cabine (met schuiframen) in Base, L, Gl, en GL met bestuurders- airbag.

Het aanhangergewicht van de L200 4WD is, volgens de importeur, met 2200 kg de hoogste in zijn klasse.

Een aantal uitvoeringen van de L400 is nu leverbaar met een 2,0 liter 16-kleppen benzinemotor voor gebruikers met een relatief laag jaarkilometrage en behoefte aan hoge prestaties.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels