nieuws

Personalia Drs. Arjen Verduijn: hoofd marketing en communicatie vastgoedbank FGH.

bouwbreed

“De vastgoedbank FGH bestaat al ruim 100 jaar. Dan moet je oppassen voor verstoffen en een grijs imago.” Aan het woord is drs. Arjen Verduijn (40). Hij is toegetreden als hoofd marketing en communicatie bij de FGH Bank (vastgoed) in Utrecht.

Aegondochter FGH wil na lange tijd weer naar buiten treden. Reden om een nieuw hoofd marketing en communicatie aan te stellen. Verduijn: “In de jaren tachtig hielden de hypotheekverstrekkers radiostilte omdat het niet zo goed ging in de sector. De afgelopen jaren was hierdoor nauwelijks sprake van enige profilering. In vastgoedkringen kende men ons, maar daarbuiten nauwelijks. Nu wil de bank dat kleed van bescheidenheid van zich afschudden en naar buiten treden. We willen weer zichtbaar worden.”

De FGH is begonnen met het openen van drie nieuwe regiokantoren (Maastricht, Arnhem en Rotterdam) en binnenkort zal ook Groningen een filiaal krijgen. Volgens Verduijn is er sprake van vernieuwing bij de bank ‘die zijn weerga niet kent’. “Vroeger was er een mentaliteit van: laten we maar geen herrie maken. Nu willen we laten weten dat het goed gaat. We willen op het puntje van de tong liggen bij iedereen die iets met onze sector te maken heeft.”

Een belangrijk nadeel van de geringe bekenheid van het bedrijf was dat men moeilijk een goed personeel kon komen. Verduijn: “Goede mensen kunnen kiezen. En onbekend maakt onbemind. Goede kandidaten kozen daarom vaak voor een bekendere naam.”

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels