nieuws

Thomas importeur Matrax als nieuw BMWT lid

bouwbreed Premium

Met twaalf Thomas schrankladermodellen, voorzien van verschillende aanbouwwerktuigen, ziet het er bij importeur Matrax BV uit Nieuwendijk niet alleen rood uit op de stand, de beweeglijke machines geven tegelijkertijd een goede indruk tot welke prestaties en werkzaamheden deze krachtpatsers in staat zijn.

Minder zichtbaar maar wel zo belangrijk voor Matrax is de hoedanigheid waarin de importeur aan de TKD deelneemt. Kort geleden werd het lidmaatschap van de BMWT toegekend, en het is als echt BMWT lid dat Matrax dit jaar aan deze manifestatie deelneemt.

Directeur A.H.M van den Maagdenberg die in 1970 zijn importactiviteiten begon, zegt verheugd te zijn nu tot de ‘club’ van bouwmachine-importeurs te behoren. Hij ziet dit als een stuk erkenning voor hetgeen hij in de achterliggende jaren rond dit ene machinemerk heeft opgebouwd.

Maar Matrax heeft voor de toekomst nog meer plannen. Door het verder uitbouwen van een goede verkooporganisatie wil het bedrijf het marktaandeel nog vergroten en intern zal er door middel van certificering, opleidingen en praktijkervaring ruimte worden gecreeerd voor uitbreiding van het dienstenpakket.

Een paradepaardje in de lijn Thomas schrankladers is de T-133, een 2177 kg zware machine met een motorvermogen van 32 kW(43 pk) en een hefvermogen van 590 kg. Deze compacte circa 3180 mm lange machine zal er in Wezep in verschillende uitvoeringen zijn, onder meer uitgerust met een Dehaco DHD 305 breekhamer en in combinatie met een koud asfaltfrees en hydraulische bakbezem. De veeginrichting is uitgerust met een afzonderlijk hydraulisch aangedreven roterende borstel waarmee direct tegen de stoeprand wordt gewerkt. Het kleinste Thomas schrankladermodel, de T-83 S, een machine van 14,8 kW (19.8 pk wordt door Matrax voorgesteld in een speciale sloopuitvoering) is uitgerust met een DAB 75 sloophamer en kreeg voor dit werk een extra verzwaarde cabine.

Tot welke prestaties de Thomas schrankladers in staat zijn verduidelijkt Matrax met het noemen van enkele praktijkvoorbeelden, waaronder het storten van grind waarbij een storthoogte werd bereikt hoger dan de Euromast, een opbreekkracht voldoende voor het verplaatsen van het Koninklijk paleis op de Dam en een bakinhoud waarin de Limburgse heuvels in een keer naar Noord Brabant zijn te verplaatsen. Deze onvermoede prestaties werden genoteerd bij renovatiewerkzaamheden in Madurodam, waar een Thomas T133 S de aanvoer van asfalt voor herstel van de wandelpaden tussen de gebouwen verzorgde.

Reageer op dit artikel