nieuws

NCI richt directie voor marketing op

bouwbreed Premium

De Nederlandse Cement Industrie (NCI) heeft besloten een Directoraat Marketing op te richten. Dit maakt deel uit van een interne reorganisatie na de aankoop van cementfabriek Cemij te IJmuiden. De Vereniging Nederlandse Cementindustrie (VNC) te ‘s-Hertogenbosch wordt opgenomen in het Directoraat Marketing van de Eerste Nederlandse Cement Industrie (ENCI) NV. Volgens een woordvoerder heeft dit geen consequenties voor de werkzaamheden van de VNC, die zijn namelijk onverkort opgenomen in de taakstelling van het Directoraat Marketing. De identiteit van de VNC verandert evenmin. De markt zal dus weinig merken van de reorganisatie.

De VNC is in 1982 opgericht als vereniging van de drie Nederlandse cementproducenten, om de niet-commerciele belangen te behartigen. De directeur van de VNC, mr. D. van Beekhoff, heeft inmiddels afscheid genomen. Hij wordt opgevolgd door dr. W. van Loo van ENCI NV, directeur van het Directoraat Marketing en tevens hoofd van de afdeling Promotie en Public Relations, waarbij inbegrepen de Stichting BetonPrisma.

Reageer op dit artikel