nieuws

Krupp KMK 5110 vervangt KMK 5090 met 20 ton meer

bouwbreed

Met de introductie van de 110 tonner KMK 5110 op de Bauma ’95 te Munchen heeft Krupp zijn beproefde vijfasser KMK 5090, een 90 tons kraan die inmiddels alweer zes jaar geleden aan de AT MegaTrack lijn werd toegevoegd, uit produktie genomen.

De nieuwe 110 tons versie is een combinatie van boven- en onderwagen van de KMK 5120 met verstevigde giekconstructie van de KMK 5090. Via twee hydraulisch en een met kabel uitschuifbare giekdelen bereikt de vierdelige mast bij deze machine een lengte van 46 meter. Aangevuld met een extra opzetgiek is het horizontaal bereik van de KMK 5110, 10 tot 21 meter te verleggen.

De van de KMK 5120 afkomstige onderwagen kent ook hier het gepatenteerde vijfassige besturingsysteem, waarmee de machine in elke gewenste positie is te manoeuvreren. De Mercedes Benz diesel van 370 kW verleent de KMK 5110 via een Allison automatische transmissie en Kessler verdeelbak, bij transport over de weg een rijsnelheid van maximaal 69 kM/h. De beproefde Krupp MegaTrack techniek van onafhankelijke wielophanging biedt daarbij een goed rijcomfort en grote instelbare bodemvrijheid. De maximale niveauregeling bedraagt +170/-130 mm.

Krupp AT kraan model KMK 5110 in de uitvoering met MegaTrack Technik onderwagen (onafhankelijke wielophanging). Deze vijfassige kraan komt tot een maximaal hijsvermogen van 110 ton.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels