nieuws

Parrot fietsparkeermodule is ruimtebesparend

bouwbreed Premium

Parrot Nederland uit Hernen heeft een fietsparkeermodule ontwikkeld waarmee gebruikersvriendelijke, onderhoudsvrije en ruimtebesparende fietsparkeervoorzieningen zijn te realiseren.

Het gaat om voorzieningen voor fietsen die zijn opgebouwd uit verschillende onderdelen. Een afsluitbare fietsparkeerpaal met zadelbuisbevestiging is gemonteerd op een prefabbetonplaat met daarin geintegreerde rijwielgoten. Platen voor een dubbele rij geparkeerde fietsen hebben een afmeting van 240 bij 120 cm, voor een enkele rij fietsen is de breedte 60 cm. De fietsen aan de fietspalen staan onder een hoek van 20 graden met de verticaal.

De platen zijn voorzien van geintegreerde rijwielgoten met een lengte van 150 cm een breedte van 5,5 cm en een diepte van 4 cm. Zowel de plaat als de goot lopen 2 cm op naar het midden bij de dubbele platen zodat er geen water in blijft staan. De platen zijn voorzien van roestvrij stalen schroefbussen (M 10) voor de bevestiging van de fietsparkeerpalen en de staanders voor de overkapping.

Op de betonplaat kan een systeemoverkapping worden geplaatst. De hoogte van de overkapping is slechts 125 cm. Door gebruik te maken van een lage overkapping blijft de parkeerplaats overzichtelijk. Bovendien is het niet mogelijk op geparkeerde fietsen te gaan zitten. Dit is een belangrijk aspect voor fietsparkeergelegenheden bij bijvoorbeeld scholen.

Voordelen

Bij Parrot ziet men slechts voordelen in het nieuwe fietsparkeersysteem. Het is ten opzichte van andere systemen ruimtebesparend. Per fiets is slechts 0,5 m2 nodig. De fietsen worden elk aan een paal met een eigen hang- of kabelslot vastgezet. Dat is een prima diefstalpreventie. Ook zijn geen aparte rekken nodig voor mountainbikes, alle fietsen passen. De gebruikersvriendelijkheid is hoog. Alle fietsen zijn vrij toegankelijk. Voor het plaatsen en uitnemen hoeft men zich niet onder de overkapping te begeven. Dat komt omdat de fietsen onder een hoek van twintig graden zijn geplaatst.

Reageer op dit artikel