nieuws

Nissan brengt Serena in ‘cargo’-uitvoering

bouwbreed

Ook Nissan heeft ingespeeld op de veranderde overheidsrichtlijnen en de onlangs ingevoerde eisen voor de zogeheten grijs-kentekenauto’s. Tot de Nissan primeurs voor 1994 behoort derhalve de Serena in cargo-uitvoering en de Nissan King Cab met aangepast interieur waardoor de auto meer personenauto is geworden maar wel BPM-vrij is.

Daarnaast maakt voor het eerst de Nissan Terrano II zijn opwachting leverbaar met korte en lange wielbasis en in enkele grijze versies.

Van de in Europa gebouwde Serena maken er in Amsterdam twee grijze uitvoeringen hun debuut. De van de personenauto afgeleide Van moest enkele wijzigingen ondergaan om onder grijze vlag te ke blijven varen. De Cargo is evenwel een volledig nieuw model dat in de Spaanse fabriek is ontwikkeld en afgestemd op het Europese bedrijfsleven. De op basis van de personenauto ontwikkelde Nissan Serena Van wordt geleverd met een gering verhoogd dak en een 30cm hoog tussenschot. Het verhoogde dak, de Rooftop, is zodanig geplaatst dat nog altijd een schuif/kantel kan worden gemonteerd. De Serena VAN wordt leverbaar met keuze uit twee benzinemotoren 1,6 of 2,0 liter of een 2-liter dieselmotor.

De Serena Cargo is een volledig nieuwe ontwikkeling. maar vertoont grote overeenkomsten met de gewone Serena. Deze ook met Rooftop leverbare bestelauto is echter verstoken van achterzijruiten. Als krachtbron kan worden gekozen voor een 1,6 liter benzine danwel een 2,0 liter dieselmotor.

De Nissan Serena Cargo.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels