blog

Inspiratie op de Betondag, alleen net even anders

bouwbreed Premium 562

Bent u helemaal klaar voor de Betondag? Alle collega’s keurig in het pak gestoken. De toespraken netjes op papier. Gloednieuwe folders en brochures in de aanslag. De stand op en top. En de koffiemachine gevuld met de laatste Italiaanse bonenmode. Laat maar komen die nieuwsgierige beursbezoekers op 15 november in de Doelen van Rotterdam. Net als ieder jaar.

Inspiratie op de Betondag, alleen net even anders

Bij HeidelbergCement (Mebin, ENCI en Sagrex) doen we het dit jaar eens anders. We hebben ervoor gekozen om deze Betondag anders aan te vliegen. Na zestig jaar is het tijd voor verandering, vinden wij. Noem het ontwikkeling. Natuurlijk vinden we de Betondag nog steeds heel belangrijk voor de branche. We zijn niet voor niets Golden Member. Dat is een bewuste keuze die verwachtingen en verplichtingen schept. Maar die gaan we dit jaar op een andere manier invullen. In plaats van mensen op onze stand te ontvangen, zwermen we zelf uit over de beursvloer. We zijn betrokken bij verschillende workshops, lezingen en symposia. Faciliterend, actief meewerkend. Direct aanspreekbaar op de plekken waar we met onze kennis van beton van de meeste waarde kunnen zijn.

Maar dat niet alleen. Geen eigen stand biedt de kans om zelf meer inspiratie op te doen bij anderen. Om zelf ook lezingen en workshops te kunnen volgen. Wij noemen dat het nieuwe netwerken. Want netwerken, daar blijft het natuurlijk altijd over gaan op de Betondag.

En net zoals de gehele betonbranche in ontwikkeling is, kiezen wij voor een andere manier om al die professionals te bereiken. Ik zie dat in de komende jaren steeds vaker gebeuren. Beurzen die nieuwe wegen inslaan, die innovatief zijn en werken aan een modern elan, die zullen de aandacht van echte professionals in de bouwwereld trekken. Vasthouden aan oude waarden is iets van vroeger.

Het thema van de Betondag is ‘Beton, duurzamer dan ooit’. Een prachtige slogan. Die duurzaamheid zit hem in voortdurende innovatie van onze producten. Met een open blik kijken naar de wereld van morgen. En vooral: elkaar steeds op de hoogte houden van die nieuwste mogelijkheden en ontwikkelingen. Dat gaan we dus ook weer doen op 15 november.

Inspiratie geven en inspiratie halen. Met hetzelfde enthousiasme als de zestig jaar hiervoor. We zijn er helemaal klaar voor. Alleen net even anders.


Ronel Dielissen-Kleinjans, Algemeen Directeur Mebin

Reageer op dit artikel