blog

Instagram boeit en bindt

bouwbreed

Instagram boeit en bindt

Stel, je hebt een prachtige productielocatie. Waar met een indrukwekkend en zeer modern machinepark dagelijks heel veel interessante producten worden gemaakt.

Bijvoorbeeld deuren en kozijnen. Sommige ‘gewoon’ voor in huis en sommige heel bijzonder – door hun bewerking, functionaliteit, afmeting of uiterlijk – gefabriceerd voor gebruik in een wat meer uitdagend bouwproject.

Sexy 

Gemaakt door mensen, die dat met hart en ziel doen. Dat kun je tegen je publiek vertellen: persoonlijk of via andere kanalen, zoals je website of de mail. Die kunnen zich daar dan wat bij voorstellen. Of niet. Lezen over deuren en kozijnen is voor veel mensen geen favoriete hobby. Hoe sexy zijn die nou helemaal? Maar veel klanten, leveranciers en andere stakeholders vinden het wel interessant om te zien wat er dan precies wordt gemaakt; hoe, waar en door wie. En waar al die deuren en kozijnen uiteindelijk terechtkomen.

Rijksmuseum

Voor de mensen die ze maken, is het ook erg leuk om te zien waar het product dat ze met zorg in hun handen hebben gehad uiteindelijk komt te hangen. Het is toch best sexy om te kunnen vertellen dat ‘jouw’ deuren in het Rijksmuseum hangen. Of in de kantine van jouw sportclub in jouw woonplaats. Dus maken we er met diverse collega’s voortaan foto’s van en delen we die.

Boeien en binden

Hiermee bewijzen we wat we doen via Instagram. Een social media-kanaal dat flink groeit en wereldwijd al miljoenen gebruikers heeft. Het is gratis, gemakkelijk in het gebruik en staat vol met indrukwekkende, bijzondere en grappige foto’s. Vanuit bouwkranen worden de mooiste foto’s van zonsopkomsten en -ondergangen gedeeld (@bouwkraan). En op @bouwfoutjes kun je je verwonderen over alles wat er niet helemaal of helemaal niet goed gaat. Om maar wat voorbeelden te noemen. Want een beeld zegt meer dan duizend woorden. Wellicht ook iets voor jou om van je medewerkers trotse merkfans te maken, en op een andere manier je publiek te boeien en binden?

Reageer op de column via redactie@cobouw.nl of op Twitter via @Marieke002

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels