blog

Cobouw wordt weekblad, nieuws gaat naar online

bouwbreed

Cobouw wordt weekblad, nieuws gaat naar online

Cobouw gaat mee met zijn tijd. In de afgelopen twee weken heb ik u geïnformeerd over diverse vernieuwingen waaraan wij werken. Vandaag sta ik stil bij de misschien wel belangrijkste: onze geleidelijke transitie van dag- naar weekblad, en het overbrengen van al het bouwnieuws naar online.

In de afgelopen anderhalf jaar hebben wij veel marktonderzoek gedaan. Honderden abonnees zijn door ons op verschillende momenten en op diverse manieren bevraagd. Want bij elke stap die wij zetten, luisteren we naar u. De markt is leidend voor onze beslissingen.

Cobouw wil groeien

En de markt is volop in beweging. De afgelopen jaren hebben wij gezien dat steeds minder mensen bereid zijn om te betalen voor een krant. Dit is niet uniek voor Cobouw; wereldwijd hebben alle kranten hiermee te maken. Maar Cobouw wil graag groeien. Wij willen u blijven voorzien van betrouwbaar, kwalitatief hoogwaardig nieuws met de bijbehorende achtergronden. Sterker nog: wij hebben de ambitie om hierbij een flinke verdiepingsslag te maken. De belangrijke positie die wij hebben als hét nieuws- en informatieplatform voor de bouw, willen wij verder uitbouwen.

Groeikansen

De onderzoeken die wij hebben gehouden, hebben ons gesterkt in de gedachte dat de honger naar hoogwaardige informatie in de sector breed wordt gevoeld. In ons nieuwe weekblad zult u daarom de verdieping vinden die u wenst. Aan de hand van data-analyses gaan wij u vertellen welke kant de markt op beweegt. Waar zitten uw groeikansen? Wekelijks gaan wij aandacht besteden aan ontwikkelingen in de regio. Via journalistiek onderzoek zullen wij kwesties agenderen die voor u belangrijk zijn. Elke week kunt u artikelen tegemoet zien over innovatieve bedrijfsvoering en vernieuwende financieringsmodellen. Consequent gaan wij voor u kostenontwikkelingen in beeld brengen. En we gaan bijvoorbeeld ook wekelijks stilstaan bij het pure, ambachtelijke vakmanschap. Waar de krant nu ophoudt, gaat het weekblad straks verder. Een slag dieper dan u gewend bent, daar mag u mij aan houden.

Tegelijkertijd gaat het dagelijkse nieuws naar online. Al het laatste bouwnieuws vindt u op www.cobouw.nl. Het nieuws van vandaag, krijgt u ook vandaag. Abonnees hebben onbeperkt toegang tot onze site, die medio maart verder wordt verbeterd en vernieuwd. Altijd zult u hier het dagelijkse nieuws vinden, de klok rond: snel, accuraat en zorgvuldig opgeschreven door onze redacteuren.

Cobouw wil de hele dag dicht bij u zijn; via onze dagelijkse nieuwsbrief in uw mailbox, of via de medio maart nieuw te lanceren app op uw telefoon of tablet.

Stap voor stap

Om u aan de nieuwe situatie te laten wennen, voeren wij de vernieuwingen stap voor stap in. Op woensdag 16 maart ontvangt u het eerste wekelijkse Cobouw-magazine. Met ingang van die week ontvangt u daarnaast nog twee kranten: op dinsdag en op vrijdag. Het magazine dat u met ingang van maart in uw brievenbus vindt, is nog niet volgroeid. In de eerste week van juni ontvangt u voor het eerst het complete, nog veel dikkere weekblad. Vanaf dat moment verschijnt de krant niet meer.

Cobouw is op 1 juni 1857 begonnen als weekblad. We gaan dus terug naar de oorsprong. Maar wel vanuit een volslagen nieuw perspectief. Want Cobouw vernieuwt. Vernieuwt u mee?

Ik zie uit naar uw reacties. U kunt mailen naar nieuw@cobouw.nl. Bellen met onze afdeling klantenservice kan ook: 070 – 30 46 777.

Boudewijn Warbroek

Hoofdredacteur Cobouw

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels