artikel

Bouw echte relaties!

bouwbreed

Bouw echte relaties!

Vorige week plaatste ik een update op LinkedIn, een artikel over een onderzoek naar het beste sociale netwerk voor salesmensen.

Is het LinkedIn, of is Twitter toch beter? Jochem Koole kwam met een ijzersterke reactie: “Wat natuurlijk vooral het nummer één netwerk voor sales is, is jouw eigen netwerk. Of jij deze mensen nu bereikt via Twitter, LinkedIn, e-mail, telefoon of een face to face-meeting, maakt niet uit. Creëer geen afhankelijkheid van platformen, maar bouw echte relaties op via de tools die jouw doelgroep gebruikt.”

Jochem heeft volkomen gelijk. Het is jouw netwerk! Het gaat om het bouwen van echte relaties. Hoe je dit doet, mag je zelf weten. Ik weet wel dat sociale media een erg handig hulpmiddel kunnen zijn. Voor mij persoonlijk is Twitter favoriet, hier is meer interactie en je bent sneller echt persoonlijk met iemand in contact. Ook in onze branche zie je steeds meer activiteit op dit netwerk. Zo kom ik steeds meer makelaars tegen die actief gebruik maken van sociale media. Helaas kwam ik er pas zelf achter dat dit vaak mooier lijkt dan het is. Een makelaar uit Leiderdorp is heel actief op Twitter en gebruikt YouTube om zijn aanbod te promoten. Goed bezig! Ik reageerde via Twitter naar aanleiding van een bezichtigde woning. Tot op heden nog geen reactie ontvangen. Heel vreemd, als je bedenkt dat ik echt actief op zoek ben naar een woning. Grote kans dat deze makelaar mij kan helpen en ik een woning via hem ga aankopen. Waarom dan niet bouwen aan die relatie? Dat doe je niet door alleen te zenden, juist ook de interactie maakt een relatie waardevol. Reageer gewoon als mensen iets vragen. Dit is het begin van een echte relatie en uitbreiding van je netwerk. Wie wil dit niet?

Björn Bouwmeester
Online marketing- en communicatiespecialist Heembouw
Reageer op de column  via mail of www.Twitter.com/cobouwNLColumn

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels