artikel

Bij de tijd

bouwbreed

Bij de tijd

Voor ons ligt het document ‘Communicatieplan’, versie 1. Onze communicatie-uitingen zijn door een professional onder de loep genomen. En professioneel moet dit bureau zijn. Grote merken en gebeurtenissen worden door hen begeleid.

Na een paar verkennende gesprekken met een aantal medewerkers en verdieping in onze branche is er een conceptplan uitgerold, inclusief een analyse van onze huidige informatiemiddelen- en kanalen. Duidelijk is in ieder geval: Herman en ik lopen voor de troepen uit. Willen veel en snel. En in onze branche en in het oosten werkt dat anders, wordt ons verteld. Nuchterheid zit hier breed en stevig in het DNA verankerd. Gewoon je werk doen en niet te veel fratsen er omheen. Daarnaast moet je geen betwetertje zijn, niet steeds met het vingertje wijzen dat het anders kan en misschien wel moet. Laat een ander dat maar doen. Tja, die discussie ken ik al. In het communicatieplan staat een voorstel over de boodschap die wij in- en extern gaan verankeren, inclusief communicatiemiddelen. In dit plan werd ook gedrukte communicatie voorgesteld. Dus toch weer traditionele aanvulling in het digitale tijdperk. Als een opdrachtgever het op prijs stelt, of soms voorschrijft, maken wij een Facebook- projectpagina.

Ook hebben wij onlangs middels een presentatie aan onze medewerkers wederom benadrukt dat ook social media niet meer tegen te houden zijn. Dat denken wij binnen onze branche soms: het waait wel weer over. Nu, dat laatste gaat sneller dan u denkt. “Facebookpagina’s over projecten? Is al weer uit!” vertelt mij de expert. Daar zijn nieuwe platforms voor. Nu ben ik al blij dat een aantal uitvoerders mij regelmatig foto’s whatsappen en soms zelf posten op FB. Dan nu dit weer. Overwaaien doet het niet, maar het gaat inderdaad wel erg snel. Veel te snel voor onze jongens en soms misschien ook wel voor dit meisje.

Karin Rog, Commercie & Communicatie TWW, Negam, Moes, Dostal

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels