artikel

Veroveren en betoveren

bouwbreed

Veroveren en betoveren

Ik hoor vaak gezegd worden: We moeten de consument verleiden. Maar maken we het onszelf hiermee niet veel te makkelijk? Verleiden heeft immers iets vluchtigs. En ik zou liever gaan voor ‘willen’ in plaats van ‘moeten’. Maar willen we niet veel verder gaan dan verleiden? Ik denk aan veroveren of liever nog: betoveren!

Vergelijk het maar met een nieuwe liefde. Bij een nieuwe liefde kun je natuurlijk je beste beentje voorzetten om op te vallen, om indruk te maken en op die manier de ander te verleiden. Deze vergelijking kun je zo doortrekken naar het verleiden van een woonconsument. We ontwikkelen een plan, maken een mooie glossy, trekken alles uit de kast om de woning alvast in 3D te laten zien, doen aan nieuwsbrieven, klantenpanels, workshops, etc.

Maar laat de consument van nu zich hier nog wel door inpakken? En hoe lang kun je dit verleiden volhouden? Is het niet veel duurzamer om iemand écht te veroveren door te zijn wie je bent. Betover de ander met je authentieke zelf door te laten zien dat je het echt serieus meent en voelt. Ik hoor jullie denken… hoe vertaalt dit zich dan weer naar de consument?

Ik denk door vanaf het begin af aan open, eerlijk en duidelijk te zijn over wat je te koop of te huur aanbiedt. En je natuurlijk te verdiepen in die consument, dus de verbinding te leggen. Net als bij je nieuwe liefde weet je namelijk waar hij of zij blij van wordt! En dan is het zaak hier je best voor te blijven doen, en ook de verantwoordelijkheid te nemen als het even tegenzit. Het is in goede en slechte tijden.

Ga voor een duurzame relatie met de consument door echtheid en kwetsbaarheid. En als het dan bij elkaar past, dan komt de blijvende betovering! En de zo gewenste klantblijheid.

Bianca Seekles, directeur ERA Contour

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels