artikel

Beurs en spelen

bouwbreed

Beurs en spelen

“Dus jullie verkopen 3D-printers?”, wil een geïnteresseerde beursbezoeker weten. Nee, nee, verzekert de standhouder. “Wij maken kozijn- en vliesgevelsystemen. Kan ik u daar misschien voor interesseren?”

Toegegeven, Intal – want daar speelt bovenstaande scène zich af – zet de printers in bij de ontwikkeling van nieuwe profielsystemen. Dus helemaal nutteloos zijn de printers niet. Op andere stands gaat het er gekker aan toe. Isobouw zet dansende robotarmen en een loungemuziekje in om zijn isolatiematerialen onder de aandacht te brengen, er zijn flipperkasten gesignaleerd en wie een Oculus Rift (zo’n kekke virtual reality-bril, weet u wel) wil uitproberen kan op meerdere plaatsen terecht.

Vanwaar die gekkigheid? “Een beurs moet vooral een beleving zijn”, zegt een standhouder die niet bij naam genoemd wil worden (hint: Iets met daken). “Je moet wel opvallen.” En dat kan niet met een mooi product alleen? “Een lege stand met een bar, een tafel en een kozijn daar komt niemand op af.” En inderdaad: Het zijn de stands met de demonstraties, dansende robots en racespellen die de meeste bezoekers trekken. Zijn dat ook mensen waar je wat aan hebt? “Niet altijd. Maandag hadden we hier de hele dag tieners over de vloer. Daar heb je niets aan. Maar tussen al die mensen zit vast íemand waar we wel wat mee kunnen.”

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels