artikel

Veranderen begint bij verwonderen

bouwbreed Premium

Zojuist lees ik dat gebrek aan innovatie de bouw verder het slop in zal drukken. Ik word zó ongelukkig van dit soort negatieve berichten. Natuurlijk moet het anders, daar is iedereen zich echt wel van bewust.

Maar misschien zijn we te veel bezig met ‘hoe’ we moeten veranderen, terwijl het denk ik moet gaan over het beter begrijpen ‘waarom’ de verandering noodzakelijk is.

Bij ERA Contour zien we de consument al jaren als een serieuze co-producent. We willen steden sterker maken door plekken te maken waar mensen bewust voor kiezen en gelukkig kunnen leven. En natuurlijk hebben we de afgelopen jaren de klant steeds beter betrokken, zijn onze woningen in kwaliteit verhoogd tegen lagere kosten en is onze service beter geworden. Je zou dus kunnen zeggen: we doen het allemaal voor de klant! Maar is het kopen of huren van een huis nu ook écht leuker geworden de afgelopen jaren? Ik vrees van niet.

Op zoek naar inspiratie

Ik denk dat we vol in moeten zetten op het verwonderen van onze klanten. Verwondering is het begin van inzicht. Verwondering heeft alles te maken met inspiratie en emotie. En wil je anderen kunnen verwonderen, dan moet je jezelf ook kunnen laten verwonderen. Ga dus op zoek naar inspiratie! Ik deed dat laatst door een bezoek aan Coolblue, waar Pieter Zwart vol passie en overgave zijn verhaal vertelt, maar ook de ‘tweede’ regenboog weet me altijd nog te verwonderen.

Het gaat er concreet om dat we onze klanten iets gaan bieden waarvan ze zelf niet weten dat ze het nodig hebben. En dat alles met als ultieme doel: klantblijheid! Of, zoals ze het bij Coolblue omschrijven: alles voor de glimlach op het gezicht van de klant.

Bianca Seekles, directeur ERA Contour

Reageer op de column via mail of www.Twitter.com/cobouwNL

Reageer op dit artikel