artikel

Zichtbaarheid

bouwbreed Premium

“Wat levert het nou op, al die social media?”, is een vraag die altijd gesteld wordt als ik ergens het verhaal van Heembouw mag delen. Men wil blijkbaar pas met social media aan de slag als meteen duidelijk is wat het oplevert. Dit vind ik raar.

Social media zijn geen hype meer, het is een nieuwe manier van communiceren. Een verdomd leuke ook, als je het mij vraagt. Zelf ben ik vooral een enorme fan van Twitter. Dit omdat Twitter geen grenzen heeft en je zonder uitnodigingen iedereen kunt volgen. Het geeft je de mogelijkheid om te zoeken op onderwerpen die jou interesseren. Zo vind je relevante tweets en kun je deelnemen aan voor jou boeiende gesprekken. Een mooi platform om kennis te delen en hiermee anderen te helpen. En wat bereik je hier mee? Precies. Zichtbaarheid.

Trots

Je maakt jezelf en ook het bedrijf waarvoor je werkt zichtbaar. Wie wil dit nou niet? Ik snap niks van mensen die social media afdoen als tijdverspilling. Deze mensen willen blijkbaar onzichtbaar blijven. Maar waarom? Jij bent toch ook trots op de dingen die je doet. Dit mag best met anderen gedeeld worden. Anderen mogen dit toch ook zien? En ja, de concurrent kijkt mee. Geen probleem wat mij betreft, ga uit van je eigen kracht.

Door zichtbaar te zijn, is de kans groot dat er over je gesproken gaat worden. Betere marketing is er niet. Ik draag tegenwoordig een wearable die bevestigd is met een zichtbare clip. Het is bijzonder om te ervaren hoe vaak ik hierover word aangesproken met: wat heb jij daar nou? Waarna ik uitleg wat het is en dus indirect reclame maak. Voor mij het bewijs dat zichtbaarheid werkt en enorm belangrijk is.

Word dus zichtbaar! Ik kan inmiddels uit ervaring spreken dat dit tot mooie dingen kan leiden.

Björn Bouwmeester, online marketing- en communicatiespecialist Heembouw

Reageren op de column? Dat kan via redactie@cobouw.nl of via Twitter op @BouwmeesterB

Reageer op dit artikel