artikel

Te koop

bouwbreed

Te koop

Wat is de kunst van het verleiden? Op een decemberdag loop ik rond in een winkelcentrum. Een wereld gekleed in sfeer van de feestdagen. Want er moet geld worden verdiend.

Er wordt van alles uit de kast gehaald. Een beleving gecreëerd door muziek, verlichting en een aantrekkelijke etalage. En zeg nu zelf, roep een willekeurige retailnaam en je hebt eigenlijk al een bepaalde associatie. Maar wat is de etalage van de bouw?

Wanneer ik mij bevind tussen mensen die niet werkzaam zijn binnen de bouw en een naam van een bouworganisatie noem, gaat er geen belletje rinkelen. Wanneer je een bepaald bekend gebouw noemt, is dit soms bekend vanwege het bedrijf in het pand. Er zijn maar zelden mensen die weten door wie het gebouw is ontworpen, maar nog minder door wie het gebouwd is en wat voor producten er zoal zijn.

Een stad, een wijk is eigenlijk de etalage van de bouw. Wanneer deze leeg is, loopt men er alleen gauw langs. Raar, want het is eigenlijk een grote pop-uplocatie voor de bouw. Dit ter stimulering van verkoop en inspiratie van producten. Waar mensen kennis kunnen maken met mogelijkheden, maar ook om feedback te krijgen over een dienst & product, zodat dit beter aansluit op de behoefte van de klant. Met als groter doel het krijgen van een connectie of fan. Niet zozeer voor de korte, maar wel voor de lange termijn.

Marijke van Pouderoijen, Refreshing Future

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels