artikel

De Nieuwe Generatie

bouwbreed

De Nieuwe Generatie

Onlangs gaf professor Mathieu Weggeman, hoogleraar organisatiekunde aan de Technische Universiteit Eindhoven en gespecialiseerd in kennis- en innovatiemanagement, bij onze kennisbijeenkomst een lezing. Hij vertelde dat we veel meer aandacht moeten schenken aan het verschil tussen de traditioneel ingestelde bestuurders, medewerkers en klanten aan de ene kant, en De Nieuwe Generatie aan de andere kant.

Zijn onderzoek wees namelijk uit, dat De Nieuwe Generatie letterlijk en figuurlijk ruimte nodig heeft om zich te ontplooien. De Nieuwe Generatie wil een goede balans tussen werk en privé. De traditionele ‘negen tot vijf werkvormen’ spreken minder aan en dus zullen we veel flexibeler moeten worden in zowel de werkomgeving (parttime werk, thuiswerk, zzp) als in onze dienstverlening buiten de huidige werktijden.

De grootste vooruitgang zal zitten in het begrijpen hoe deze doelgroep zich als medewerkers en als nieuwe klanten manifesteert.  Zelf proberen wij jongeren eerder bij ons bedrijf te betrekken door middel van stages en afstudeeropdrachten. Ook geven wij ze de ruimte op nieuwe thema’s zoals ict, bim of communicatie. Zij zijn namelijk veel sneller en behendiger met de vertaling van deze onderwerpen naar nieuwe modellen.

De Nieuwe Generatie is ook een doelgroep waar we voor gaan ontwikkelen en bouwen. Dus moeten we snappen wat er bij deze nieuwe klanten leeft. Dat levert namelijk andere inzichten op. Inzichten over hoe we ze moeten aanspreken, wat voor woonproducten ze willen. Doen we dat niet, dan mis je elkaar en dat is kwalijk. Kortom, er ligt voor onze sector een geweldige uitdaging in het slaan van een goede brug tussen het vertrouwde in onze branche en de kansen van De Nieuwe Generatie.

Bart Hendriks, algemeen directeur Hendriks Coppelmans Bouwgroep

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels