artikel

Lifelong learning voor toekomstige bouwkundigen

bouwbreed

Lifelong learning voor toekomstige bouwkundigen

Onze huidige problemen met automatisering hebben minder met de technologie te maken en aanzienlijk meer met onze kennisontwikkeling.

Dat stellen Alexander Koutamanis en Jelle Koolwijk van de faculteit Bouwkunde aan de TU Delft dinsdag in een artikel op de opiniepagina van Dagblad Cobouw. “Kennisinstellingen kunnen een belangrijke rol spelen door twee samenhangende acties: ten eerste, het breed beschikbaar stellen van relevant onderzoek van de laatste vijftig jaar en ten tweede door toegankelijk onderwijs te bieden aan studenten en de reeds actieve bouwkundigen in de praktijk.”

Volgens Koutamanis en Koolwijk is de situatie gelukkig al aan het veranderen, vooral in het onderwijs. De toekomstige bouwkundigen zijn steeds meer bewust van de aard van nieuwe ontwikkelingen, de achtergronden en toepasbaarheid van bestaande en opkomende ontwikkelingen, en van hun mogelijke rol in een snel veranderende bouwwereld. “Er worden steeds meer stappen gezet in het passend aanbieden van deze onderwerpen aan reeds actieve bouwkundigen onder de modieuze naam van ‘lifelong learning’ “, aldus Koutamanis en Koolwijk.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels