artikel

‘BIM zo breed mogelijk in de markt toepassen’

bouwbreed

‘BIM zo breed mogelijk in de markt toepassen’

Bimmen is intussen een redelijk sexy (werk-)woord geworden. Vele seminars, bijeenkomsten, roadshows en bedrijfspresentaties zijn dagelijks aan de orde.

Wat daarin opvalt bij het bezoeken van deze bijeenkomsten, dat veelal dezelfde bezoekers komen. En dat terwijl het bimmen zo breed mogelijk in de markt dient te worden toegepast. Dit schrijft Jaco Poldervaart, directeur BIM Intelligence vandaag in een opinieartikel in Dagblad Cobouw.

Het gaat volgens Poldervaart uiteindelijk om het verbeterd (integraal) samenwerken van de diverse bouwkolom partners. “Zo zien wij uiteindelijk binnen onze implementatietrajecten dat het integraal werken binnen het BIM (ook wel Big BIM genoemd), veelal leidt tot vaste partners en vergaande afspraken waarbij veelal lean een toegepaste methodiek is. Om nu te zeggen wat eerder noodzakelijk is, is lastig. Dit zal naar onze mening mede afhankelijk zijn van de speerpunten en de eerste winst die men wil behalen.”

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels