artikel

Marine VS schakelt ingenieurs in

bouwbreed

De ingenieurbureaus Raytheon en Battelle en halfgeleiderspecialist Emcore helpen de Amerikaanse marine een alternatief te vinden voor de dieselgenerator. De drie ontwikkelen hybride systemen die uit een combinatie van zonlicht, warmte en brandstof elektriciteit maken. Het resultaat moet minimaal vijftien dagen achtereen kunnen draaien. De marine mikt op een elektrisch vermogen van 3 kilowatt. De […]

De ingenieurbureaus Raytheon en Battelle en halfgeleiderspecialist Emcore helpen de Amerikaanse marine een alternatief te vinden voor de dieselgenerator. De drie ontwikkelen hybride systemen die uit een combinatie van zonlicht, warmte en brandstof elektriciteit maken. Het resultaat moet minimaal vijftien dagen achtereen kunnen draaien. De marine mikt op een elektrisch vermogen van 3 kilowatt. De besparing op conventionele brandstof moet minimaal 40 procent zijn. Conventionele brandstof blijft nodig voor zonloze momenten. Eén van de voorstellen gaat uit van een Stirlingmotor die draait op geconcentreerd zonlicht uit een soort brandglas. Een ander voorstel combineert zonnecellen met een brandstofcel.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels