artikel

Kwaliteit in alles

bouwbreed

Nu nieuwbouw hier en daar wat in de verdrukking zit, zijn onderhoud en renovatie weer reuze actueel. En aantrekkelijk. Tenminste, voor de bouwer. Het is voor een opdrachtgever lang niet altijd, laat staan per definitie, aantrekkelijk om tijd en energie (en geld!) te steken in onderhoud of renovatie. Vooral niet als het gaat om een […]

Nu nieuwbouw hier en daar wat in de verdrukking zit, zijn onderhoud en renovatie weer reuze actueel. En aantrekkelijk. Tenminste, voor de bouwer. Het is voor een opdrachtgever lang niet altijd, laat staan per definitie, aantrekkelijk om tijd en energie (en geld!) te steken in onderhoud of renovatie. Vooral niet als het gaat om een amateur-opdrachtgever, om een leek.

Maar soms wel! Toen onze keuken na twintig jaar fors aan vernieuwing toe was, zijn we gaan shoppen. De manier van ontvangen en behandelen varieerde sterk per aanbieder. Soms leek het er op dat we hinderlijke onderbrekingen waren van ander werk, als we een vraag durfden te stellen. “U komt wel op een heel ongelegen moment”, hoorden we bijvoorbeeld, tijdens reguliere openingstijden van een showroom. Of, ook leuk: “er is hier geen mens”. Aan de telefoon gehoord.

Nee, dan P. Keukeninterieurs aan de St. J. laan in Nijmegen. Het lijkt wel feest! Aandacht, goed luisteren, meedenken, ook out of the box, plezier in het werk en in de klant, het bestaat allemaal nog. Onverwacht goede oplossingen voor ongebruikelijke problemen, afspraken nakomen (en dan ook nog op tijd!)

Het kies- en koopproces verliep voorbeeldig. We werden serieus genomen en merkbaar gewaardeerd. Al in die fase gingen we hen aanbevelen aan andere kandidaat-kopers die amper geloofden wat we hebben meldden. Die hadden zich immers al elders georiënteerd en konden dus vergelijken.

Zou het zo blijven? Jazeker! Er is gesloopt, er is gewerkt aan gas, water, electra, er is gestukt, er zijn tegels gezet en er is geschilderd. En er is een keuken geplaatst. En alles bleef maar kloppen. Alle toezeggingen werden nagekomen, alle planningen bleken juist.

Mij lijkt dat deze P. geen last zal hebben van een crisis. Wie kwaliteit levert in alles, behoudt klanten, omzet en marge. Ook nu. Juist nu.

De Bouwer en Partners

training@debouwer.nl

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels