artikel

Charlie for president

bouwbreed

In april ben ik met een grote groep andere nomaden de strijd aangegaan tegen de Kings of the Road. Vrachtauto’s, die met een paar kilometer verschil voor een belachelijke verstoring van de mobiliteit op het Nederlandse wegennet zorgen. Onze actie was slim en hardnekkig. Het bedrijf platbellen en virussen plaatsen op hun websites. Makkelijker kan […]

In april ben ik met een grote groep andere nomaden de strijd aangegaan tegen de Kings of the Road. Vrachtauto’s, die met een paar kilometer verschil voor een belachelijke verstoring van de mobiliteit op het Nederlandse wegennet zorgen. Onze actie was slim en hardnekkig. Het bedrijf platbellen en virussen plaatsen op hun websites. Makkelijker kan het niet, want je hebt minutenlang de tijd die coördinaten uit je hoofd te leren. Zoals ik eerder rapporteerde sloegen de Kings natuurlijk keihard terug. Ze stuurden onder andere een dronken chauffeur in de spits met een vrachtauto met slappe banden en veel aardappels de ring van Eindhoven op. De strijd leek te escaleren totdat mijn held, het liberale Kamerlid Charlie Aptroot in de zomervakantie eindelijk toekwam aan mijn colums uit Cobouw van april. Alles wat Charlie hindert om 130 kilometer te rijden is voor hem een steen des aanstoots, dus wij werden direct bondgenoten. Samen (ik draag sinds kort alleen nog maar oranje sjaals) hebben we vervolgens de wetsvoorstellen in elkaar geknutseld die een algemeen inhaalverbod behelzen voor vrachtauto’s. Maar onze Kingsdreigen met nieuwe acties. Eén van hun voormannen vertelde dat als ze niet mogen inhalen ze in slaap vallen op de eerste baan. Charlie, help, hoe reageren we hier op?

Adviseur Andersson Elffers Felix

l.vulperhorst@aef.nl

Reageer op deze column via mail, twitter of www.cobouw.nl/#cobouw

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels