artikel

Veel te vieren

bouwbreed

The Lighthouse Club, de vereniging van leidinggevenden in de bouw, bestaat dit jaar vijftig jaar. Dat wordt op gepaste wijze gevierd, met een bijeenkomst voor leden en hun partners, in september in Slot Zeist. En er verschijnt een fraai boek, met een reeks interviews met leden. Waar moet het heen, met de bouw? Wat moeten […]

The Lighthouse Club, de vereniging van leidinggevenden in de bouw, bestaat dit jaar vijftig jaar. Dat wordt op gepaste wijze gevierd, met een bijeenkomst voor leden en hun partners, in september in Slot Zeist. En er verschijnt een fraai boek, met een reeks interviews met leden. Waar moet het heen, met de bouw? Wat moeten we vasthouden? Wat moeten we loslaten? Dat soort vragen. De neerslag van al deze interviews wordt, geanonimiseerd, ten slotte voorgelegd aan een aantal deskundigen, die vervolgens melden wat hun beeld is, van al die visies van die leden.

De lustrumbijeenkomst past natuurlijk in deze tijd. Relevante workshops, kennisoverdracht, informatieuitwisseling, netwerken, er is een waaier van activiteiten. En ook feest, per slot is er veel te vieren. Belanghebbenden worden in staat gesteld zich met hun logo te manifesteren, tijdens de bijeenkomst en in het boek. Tegen bijzonder schappelijke prijzen, per slot letten we op de centen.

Het blijkt een boeiende inkijk te geven, dat benaderen van partijen om te vragen of men hier belangstelling voor heeft. We mailen en bellen dat het een lieve lust is. Als het woord sponsoring valt, gaan veel hakken in het zand. Als we melden dat men zich met een logo kan presenteren, valt dat vaak al aanmerkelijk beter.

En we constateren: blijkbaar stoppen sommigen, tegen alle marketingwetten in, bij zwaar weer meteen maar met het maken van reclame. Hoe laag de investering ook is, hoe juist het kanaal ook is. Maar gelukkig zijn er (tamelijk veel!) uitzonderingen. Zie de website, onder lustrum 2011 / onze sponsors. Zouden deze dapperen dit doen omdat het hen goed gaat, of gaat het hen goed, omdat ze dit doen? Wie het weet, mag het zeggen. Maar ondernemen zonder investeren blijft lastig. Wat niet kan, kan niet. Maar wat kan, is het overwegen meer dan waard.

De Bouwer en Partners

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels