artikel

De weg is van het volk!

bouwbreed

Het gaat kennelijk weer beter met Nederland, want het vrachtverkeer blokkeert weer volop alle beschikbare rijbanen. De afgelopen maanden deden ze dat eigenlijk alleen nog door regelmatig voor ongelukken (met eindeloze stremmingen) te zorgen, nu rijden ze gewoon weer tergend langzaam in de weg. Het wordt hoog tijd dat de Actiegroep Weg met Vrachtverkeer van […]

Het gaat kennelijk weer beter met Nederland, want het vrachtverkeer blokkeert weer volop alle beschikbare rijbanen. De afgelopen maanden deden ze dat eigenlijk alleen nog door regelmatig voor ongelukken (met eindeloze stremmingen) te zorgen, nu rijden ze gewoon weer tergend langzaam in de weg. Het wordt hoog tijd dat de Actiegroep Weg met Vrachtverkeer van zich laat horen. Wat mij betreft is het eenvoudig. We hebben een paar rivieren waar het is toegestaan met containers en vracht te slepen. En we hebben rail, waaronder een lege Betuwelijn. Daarnaast hebben we één (ik herhaal: één) rijstrook voor vrachtverkeer. Inhalen wordt daarmee gewoon verboden. Niet af en toe, nee, permanent. Dat is goed voor het klimaat. En voor de wegkwaliteit: alleen de eerste baan wordt aan gort gereden. Maar hoe gaan we dat dan handhaven? De politie is te druk met cavia’s vangen, dus we zullen zelf voor handhaving moeten zorgen. Dat kan eenvoudig, omdat de meeste vrachtwagens uitgerust zijn met een mailadres en een telefoonnummer. Naar mailadressen gaan we kettingbrieven sturen. En telefoonnummers gaan we zo vaak bellen dat het bedrijf onbereikbaar wordt. Bovendien plaatsen we regelmatig een verkeerd geloste container op een uitgang van een parkeerterrein langs de weg als er weer eens voor een nodeloos ongeval is gezorgd. Het wordt hoog tijd dat de Kings of the Road van hun troon worden gestoten. De weg is van het volk.

Adviseur Andersson Elffers Felix, Utrecht

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels