artikel

Bewezen formules

bouwbreed

Veel bouwers kunnen zich heel goed onderscheiden, door het vinden en het realiseren van kwalitatief hoogwaardige oplossingen. Voor nogal ingewikkelde problemen. Gelukkig maar. Maar dat talent kan een opdrachtgever vaak pas herkennen, nadat de opdracht aan die bouwer is gegeven. En vaak pas als die opdracht is uitgevoerd. En wie weet zelfs dan nog steeds […]

Veel bouwers kunnen zich heel goed onderscheiden, door het vinden en het realiseren van kwalitatief hoogwaardige oplossingen. Voor nogal ingewikkelde problemen. Gelukkig maar. Maar dat talent kan een opdrachtgever vaak pas herkennen, nadat de opdracht aan die bouwer is gegeven. En vaak pas als die opdracht is uitgevoerd. En wie weet zelfs dan nog steeds niet; bouwers doen soms hun heel mooie werk in een stille donkere hoek.

Opdrachtgevers kiezen altijd hun beste oplossing. Het lot van de bouwer is dus die opdrachtgevers bij te staan bij het vinden van die beste oplossing. Dat is, zo lijkt het, gemakkelijker gezegd dan gedaan. Vooral als bouwers denken ook dit wiel zelf uit te moeten vinden. Een moeizaam traject, vaak, vooral voor hen die daar nooit zelf voor zouden kiezen. Wat een ellende.

Veel bouwers zouden natuurlijk kunnen overwegen af en toe eens vreemd te gaan. In het nette, natuurlijk. (Wat zullen we nou beleven!) Buiten de bouw worden veel wielen uitgevonden die binnen de branche buitengewoon goed zouden kunnen draaien. Wie weet is hier en daar zelfs een vliegwiel te ontdekken. Wie weet zijn succesformules in de (boze?) buitenwereld erg goed vertaalbaar naar de bouw. Bij voorbeeld om de gunst van opdrachtgevers te winnen. Stel je voor, dat wat buiten de bouw werkt, ook binnen bijdraagt tot een warme band met de doelgroep. Zodat die snapt wat de beste oplossing is.

Een excursie naar een Nespresso winkel zou voor bouwers erg verhelderend kunnen werken. Of naar het Miele Insperience Center in Vianen, waar potentiële klanten worden geïnformeerd over de beste oplossing voor de klant. Waarbij die klant en passant in de watten wordt gelegd op een manier die veler verwachtingen overtreft. Als dat bewezen formules zijn, zijn we dan niet zwaar toe aan het motto “beter goed gejat, dan slecht bedacht?”

De Bouwer en Partners

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels