artikel

‘Bouw moet zelf vernieuwen’

bouwbreed Premium

De bouw moet het zelf doen. Dat is het motto van Vernieuwing Bouw, de opvolger van de Regie­raad. De organisatie gaat niets meer ‘uitvinden’, maar helpt en faciliteert bedrijven die willen vernieuwen.

“Vergelijk ons met een reisbureau. De klant kiest zelf zijn doel, wij helpen
hem met de weg en faciliteren de reis”, zegt directeur Jacqueline Schlangen
tijdens de presentatie van de strategie 2010-2013. “Wij stimuleren, helpen en
monitoren, brengen partners bij elkaar en stellen deelnemers in staat kennis te
verwerven.” De reden hiervoor is dat er van alles gebeurt in de bouw, maar soms
verdwijnt de kennis in het luchtledige. Daarnaast komt het nog te vaak voor dat
bedrijven iets willen en daarbij tegen barrières oplopen. Door de samenstelling
van het bestuur met onder andere twee directeuren-generaal erin probeert
Vernieuwing Bouw
die barrières te slechten.

Reageer op dit artikel