ASK Romein

ASK Romein is een aannemer met een klantgerichte bedrijfscultuur. Het bedrijf heeft een imposante klantenkring opgebouwd door blijvend te investeren in kennis, kunde en kwaliteit. Hierbij zet ASK Romein vooral in op continue ontwikkeling en specialisatie van het eigen personeel.

Prologis Eindhoven

Een echt en hecht familiebedrijf, zo kun je ASK Romein omschrijven. Binnen het bedrijf heerst er een vlakke organisatiestructuur en dat uit zich op verschillende manieren. CEO Ivan Vinck legt uit: “Het meest zie je dat misschien in onze zorg voor onze werknemers, ons allerbelangrijkste kapitaal. Met zorg bedoel ik dat we ze veel vrijheid en ontwikkelingsmogelijkheden bieden. Ze kunnen hun carrière van onderaf opbouwen en vervolgens op tal van manieren doorgroeien. Neem onze traineeships; schoolverlaters krijgen bij ons de kans om op verschillende afdelingen mee te draaien om op die manier de functie te vinden waarin ze hun talenten optimaal kunnen inzetten.”

Maar daarmee houdt het niet op. “Wie bij ons blijk geeft van enthousiasme en ambitie, kan rekenen op een ondersteuning in de vorm van relevante opleidingen en een passende functie”, vertelt Vinck. “We willen als bedrijf op een gezonde manier groeien. Groeimogelijkheden bieden aan je medewerkers is daar onlosmakelijk mee verbonden. Een dergelijke groei door scholing moedigen wij dan ook van harte aan.”

snowworld Zoetermeer

ASK Romein is een bedrijvengroep met vijf vestigingen, in het Vlaamse Malle, in Roosendaal, Middelburg, Vlissingen en Sassenheim. Volgens Ivan Vinck richt zijn bedrijf zich op interessante niches. “Wij doen veel industriebouw, staalbouw, offshore en bruggenbouw. In binnenland én buitenland. Onlangs hebben we het skicentrum SnowWorld in Zoetermeer opgeleverd – de skipiste werd met 100 meter verlengd – en we zijn momenteel ook bezig met enkele grote datacenters, in Groningen, Dublin (Ierland) en Odense (Denemarken). Die bouwen we in opdracht van bedrijven als Google, Facebook en Microsoft. Daarnaast realiseren we vaak turnkey distributiecentra, waarbij we liefst vanaf het eerste ontwerp tot aan het laatste likje verf zijn betrokken. We engageren ons voor partnerships op lange termijn en hoe vroeger we bij een project aan tafel schuiven, hoe beter de synergie tussen de verschillende partijen.”

Noordland

Wie dergelijke multinationals als klanten heeft, doet iets heel erg goed. Vinck legt uit: “Wij onderscheiden ons richting onze klanten door kennis, kunde en kwaliteit. Door daarop in te zetten en daarin te investeren zijn wij een stabiel, gezond en groeiend bedrijf geworden. Verschillende multinationals die op regelmatige basis bouwen, komen steeds opnieuw bij ons aankloppen. Dit betekent dat zij onze klantgerichte aanpak en innovatieve meerwaarde weten te waarderen. Met trots kunnen we dan ook zeggen dat we op die manier altijd positieve resultaten hebben laten zien, ook in de moeilijke crisisjaren die achter ons liggen”, besluit de CEO.