De tragiek van treinongeval Voorschoten: alleen de kraanmachinist weet hoe het zit, maar...
Niemand weet hoe de mobiele kraan op het levende spoor terechtkwam, behalve de krolmachinist. Maar die is dood. Het onderzoeksrapport van de OVV naar...
Niemand weet hoe de mobiele kraan op het levende spoor terechtkwam, behalve de krolmachinist. Maar die is dood. Het onderzoeksrapport van de OVV naar...
ProRail besteedt haar verantwoordelijkheid op veiligheidsgebied te veel uit en voert zelf te weinig de regie. Dat concludeert de Onderzoeksraad voor...
Heijmans en Rijkswaterstaat hebben de onderhoudswerkzaamheden aan de A13 voor aankomend weekend uitgesteld omdat de veiligheid van de wegwerkers...
Tien jaar werkt de bouwsector nu in de GCVB samen om de veiligheid te verbeteren. Een van de lessen: heb geduld, en stop met wij-zij-denken.
De Arbeidsinspectie heeft na twee maanden het bouwterrein van de brug in Lochem vrijgegeven. De oorzaak van het fatale ongeval is nog onbekend.
Bij hijsklussen moeten bedrijven betere afspraken maken over wie verantwoordelijk is voor de veiligheid. Dat vindt de Vereniging Verticaal Transport....
In aanloop naar het dodelijke spoorongeval vorig jaar zijn geen strafbare feiten gepleegd, constateert het OM. Maar niet alle vragen zijn beantwoord.
Het aantal dodelijke ongevallen in de bouw is vorig jaar niet gedaald ten opzichte van 2022. Ook het aantal ernstige ongevallen blijft hoog.
Voertuigen moeten zélf kunnen ingrijpen tegen aanrijdingen, vinden drie bedrijven uit de branche. "De zwakste schakel is de chauffeur."
De Onderzoeksraad voor Veiligheid gaat het bouwongeval in Lochem nader onderzoeken. Zowel de directe oorzaak als achterliggende factoren worden...